• REGULAMIN STRONY INTERNETOWEJ

Regulamin strony internetowej
Sprytny Dzieciak - Internetowe zakupy dla Dzieci ("Regulamin")
Dokument z dnia: 27.06.2025
DEFINICJE

Strona internetowa

Sklep internetowy Sprytny Dzieciak - Internetowe zakupy dla Dzieci, dostępny pod adresem https://www.sprytnydzieciak.pl, prowadzony przez Usługodawcę.

Usługodawca

KAROLINA MAGDALENA WIŚNIEWSKA, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą VIMANA TECHNIC KAROLINA WIŚNIEWSKA, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 5562490992, nr REGON 540733167, ul. Andrzeja 7/12, 88-100 Inowrocław

Kiedy w Regulaminie użyte są takie zwroty jak "my", "nasz", "nami", itp. należy przez to rozumieć Usługodawcę.

Usługobiorca

każdy podmiot korzystający ze Strony internetowej, w tym z usług na niej dostępnych.

Konsument

Usługobiorca będący osobą fizyczną, korzystający ze Strony internetowej bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca uprzywilejowany

Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą na podstawie Regulaminu umowę (lub podejmującą czynności zmierzające do zawarcia tej umowy), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.

Usługobiorca uprzywilejowany

Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.

PUNKT KONTAKTOWY

W celu kontaktowania się z nami możesz skorzystać z następujących form komunikacji elektronicznej:

  • poczta elektroniczna: kontakt@sprytnydzieciak.pl
  • formularz kontaktowy dostępny pod adresem: https://www.sprytnydzieciak.pl/formularz_kontaktowy

Niezależnie od form komunikacji elektronicznej – możliwy jest również kontakt telefoniczny pod numerem:
695315256

JĘZYK KOMUNIKACJI

Możesz skontaktować się z nami w języku polskim.

WARUNKI TECHNICZNE

Dla prawidłowego korzystania ze Strony internetowej konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych:

  • urządzenie z dostępem do Internetu,
  • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies,
  • aktywne konto e-mail - jeśli korzystasz z funkcji wymagających podania adresu e-mail.

Ewentualne dodatkowe wymogi techniczne dotyczące Usług rozszerzonych są wskazywane Użytkownikowi zgodnie z wymogami przepisów prawa.

USŁUGI NA STRONIE INTERNETOWEJ

Na naszej Stronie internetowej świadczymy usługi cyfrowe, wskazane niżej w Regulaminie ("Usługi" lub "Usługa").

W ramach Strony internetowej wyróżniamy Usługi:

a) Podstawowe:

  • możliwość przeglądania naszej Strony internetowej
  • możliwość złożenia zamówienia (ewentualne zawarcie umowy sprzedaży następuje na podstawie Regulaminu sklepu, dostępnego tutaj: https://sprytnydzieciak.pl/news/n/67/REGULAMIN-SKLEPU-INTERNETOWEGO)
  • formularz kontaktowy pozwalający na wysłanie do nas wiadomości

oraz

b) Rozszerzone:

  • konto użytkownika (zasady korzystania z tej usługi określone są w odrębnym dokumencie, dostępnym tutaj: https://sprytnydzieciak.pl/news/n/650/REGULAMIN-KONTA)
  • umożliwienie zapisu na newsletter (zasady korzystania z tej usługi określone są w odrębnym dokumencie, dostępnym tutaj: https://sprytnydzieciak.pl/news/n/651/REGULAMIN-NEWSLETTERA)
  • usługa umożliwiająca wprowadzenie przez Ciebie własnych treści w ramach Strony internetowej (zasady korzystania z tej usługi opisane są niżej, w załączniku do tego Regulaminu).

USŁUGI PODSTAWOWE

Korzystanie z Usług podstawowych na Stronie internetowej jest bezpłatne, całkowicie dobrowolne i zależne od Twojej woli. W celu skorzystania z Usługi podstawowej należy skorzystać z odpowiednich funkcji Strony internetowej.

Rozpoczynamy świadczenie Usługi podstawowej w momencie rozpoczęcia korzystania przez Ciebie z tej Usługi.

Możesz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować ze świadczenia Usługi podstawowej, poprzez zakończenie korzystania z tej Usługi.

ROZPATRYWANIE REKLAMACJI

Prosimy o składanie ewentualnych reklamacji dotyczących Strony internetowej i Usług za pośrednictwem Punktu Kontaktowego, którego dane wskazane są na początku Regulaminu.

Rozpatrujemy reklamacje w ciągu 14 dni od ich otrzymania.

Szczegółowe procedury reklamacyjne w odniesieniu do Usług rozszerzonych określone zostały odrębnie, w ramach zasad dotyczących danej Usługi.

PRYWATNOŚĆ I DANE OSOBOWE

Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies wskazane są w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.sprytnydzieciak.pl/polityka-prywatnosci

POZOSTAŁE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE USŁUG

Każdorazowe skorzystanie przez Ciebie z Usługi uregulowanej w niniejszym dokumencie stanowi odrębną umowę, a jej aktualna treść - w postaci niniejszego Regulaminu - jest dostępna na Stronie internetowej.

Zakazane jest dostarczanie przez Ciebie w ramach Usług treści o charakterze bezprawnym.

Umowa zawierana jest w języku polskim, na czas i w celu świadczenia Usługi. Umowa podlega przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem kolejnego zdania.

Wybór prawa polskiego dla umowy zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza Twoich konsumenckich praw przysługujących Ci na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Ciebie w sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności, że jeśli właściwe dla Ciebie przepisy krajowe przewidują szerszą ochronę konsumencką niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.

W przypadku ewentualnego sporu związanego z umową, jeśli nie jesteś Usługobiorcą uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla naszej siedziby.

Załącznik do Regulaminu - Zasady dotyczące treści Użytkowników zamieszczanych w ramach Strony internetowej

TREŚCI WPROWADZANE PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW

Umożliwiamy Ci wprowadzenie za pośrednictwem naszej Strony internetowej treści przeznaczonych do wyświetlenia na Stronie internetowej.

Realizacja usługi przez nas następuje w momencie skorzystania z niej przez Ciebie. Możesz w każdym czasie zrezygnować z wprowadzenia treści, poprzez zakończenie korzystania z tej funkcji.

Treści te obejmują:

  • opinie o produktach (w tym usługach),
  • komentarze,
  • recenzje.

Zapewniamy, aby opinie pochodziły od osób, które używały danego produktu lub go kupiły. W tym celu prośby o wyrażenie opinii wysyłamy jedynie do osób, które nabyły od nas produkt.

OGRANICZENIA DOTYCZĄCE TREŚCI WPROWADZANYCH PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW

Pamiętaj, że korzystając z naszej Strony internetowej nie możesz wprowadzać nielegalnych treści (w szczególności treści takich jak nawoływanie do nienawiści, treści o charakterze terrorystycznym i niezgodne z prawem treści dyskryminujące), albo treści, które stają się nielegalne na mocy obowiązujących przepisów ze względu na fakt, iż odnoszą się one do nielegalnych działań. Przykładowo, za nielegalne treści uznawane są działania takie jak:

  • udostępnianie obrazów przedstawiających niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych,
  • bezprawne udostępnianie prywatnych obrazów bez zgody,
  • cyberstalking,
  • nieuprawnione wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim,
  • nielegalne oferowanie usług zakwaterowania,
  • nielegalna sprzedaż żywych zwierząt.

Nie powinieneś też wprowadzać treści naruszających zasady współżycia społecznego lub niezgodnych z warunkami korzystania z naszych Usług, w tym postanowień, zasad, warunków i regulaminów związanych z naszą Stroną internetową – w zakresie, w jakim dotyczą wprowadzania przez Ciebie treści w ramach Strony internetowej.

W szczególności w ramach korzystania z naszej strony zabronione jest wprowadzanie treści mogących stanowić:

  • Upokarzające, obrażające lub poniżające materiały: wszelkie treści mogące być uznane za obraźliwe lub poniżające, a także mogące naruszać czyjekolwiek dobre imię.
  • Treści erotyczne: materiały o charakterze pornograficznym lub inne treści o wyraźnym podłożu seksualnym.
  • Nieprawdziwe informacje i dezinformacja: rozpowszechnianie fałszywych informacji lub treści wprowadzających użytkowników w błąd, w szczególności co do stanu wiedzy medycznej lub naukowej.
  • Propaganda i ideologie totalitarne: materiały promujące ideologie lub działania uznane w Polsce za nielegalne lub godzące w wartości demokratycznego państwa prawa.
  • Spam i niezamówione informacje reklamowe: wysyłanie lub publikowanie niezamówionych materiałów reklamowych lub marketingowych.
  • Naruszenie praw własności intelektualnej: publikowanie treści bez odpowiednich praw lub licencji, naruszających prawa autorskie lub prawa własności przemysłowej.
  • Podszywanie się pod innych użytkowników: udawanie kogoś innego lub publikowanie treści w imieniu innej osoby bez jej zgody.
  • Treści niezwiązane z działalnością Strony internetowej: publikowanie materiałów, które nie są związane z tematyką lub celem działania Strony internetowej.
  • Treści powszechnie uznane za nieprzyzwoite: w tym wulgaryzmy.
ZGŁASZANIE NIELEGALNYCH TREŚCI

Jeśli chcesz zgłosić nam nielegalne treści, skontaktuj się z nami za pośrednictwem Punktu kontaktowego, którego dane znajdują się na początku Regulaminu.

Prosimy, abyś w zgłoszeniu zawarł/a:

  • Wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których zarzucasz, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści.
  • Jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu.
  • Twoje imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail - z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE (tj. przestępstw seksualnych wobec dzieci i pornografii dziecięcej).
  • Oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie, że informacje i zarzuty w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.

Wystarczy, że umieścisz te informacje w Twojej wiadomości. Możesz skorzystać ze wzoru zgłoszenia, który umieszczamy poniżej.

Zbieramy te informacje ze względu na art. 16 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), tzw. DSA.

W przypadku wysłania zgłoszenia w formie wiadomości e-mail lub podania w nim Twoich elektronicznych danych kontaktowych – potwierdzimy Ci otrzymanie zgłoszenia.

Poinformujemy Cię również o działaniach, jakie podjęliśmy wobec zgłoszonych przez Ciebie nielegalnych treści oraz o możliwościach odwołania się od naszej decyzji.

WZÓR ZGŁOSZENIA INFORMACJI NIELEGALNYCH

W celu usprawnienia procesu zgłaszania nielegalnych treści zachęcamy do przesyłania informacji zgodnie z poniższym wzorem. Skorzystanie z wzoru NIE JEST obowiązkowe.

Imię i nazwisko zgłaszającego: ……………………….

Adres e-mail zgłaszającego: ………………………

(Pola na dane zgłaszającego nie odnoszą się do zgłoszeń dotyczących informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE, tj. przestępstw seksualnych wobec dzieci i pornografii dziecięcej)

Adres/y URL, pod którym/i znajdują się zgłaszane przeze mnie treści:
……………………………………………………………………………………………………………

Ewentualne dodatkowe informacje, które pozwolą na zidentyfikowanie zgłaszanej treści:
……………………………………………………………

Uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których zarzucam, że zgłaszane informacje stanowią nielegalne treści:

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………

Oświadczam, że w dobrej wierze powziąłem/powzięłam przekonanie, że informacje i zarzuty w moim zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.

MODEROWANIE TREŚCI

Treści wprowadzane przez użytkowników są przez nas moderowane w odpowiedzi na zgłoszenia użytkowników.

Reagujemy na wszelkie zgłoszenia dotyczące możliwego naruszenia prawa lub zasad współżycia społecznego, postanowień, zasad, warunków i regulaminów związanych z naszą Stroną internetową. Bezzwłocznie podejmujemy odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści – gdy tylko uzyskamy taką wiedzę lub wiadomość.

Możemy też z własnej inicjatywy moderować treści wprowadzane przez użytkowników. Pamiętaj, że nie jesteśmy zobligowani do samodzielnego wyszukiwania nielegalnych treści.

Moderowanie treści ma miejsce w oparciu o przepisy prawa, w szczególności przepisy aktu o usługach cyfrowych (DSA).

UZASADNIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE PODEJMUJEMY WOBEC TREŚCI OD UŻYTKOWNIKÓW

W przypadku podjęcia działań wobec treści nielegalnych lub niezgodnych z opisanymi w tym dokumencie zasadami, informujemy wszystkich zainteresowanych odbiorców – o ile znamy ich odpowiednie elektroniczne dane kontaktowe – o nałożonych na treści lub odpowiedzialnego za nie użytkownika ograniczeniach, o ile ze względu na charakter usługi lub inne postanowienia wiążących nas umów mają zastosowanie, w postaci:

  • Ograniczenia w zakresie widoczności określonych informacji przekazywanych przez nas, w tym usuwanie treści, uniemożliwianie dostępu do treści lub depozycjonowanie treści.
  • Zawieszenie, zakończenie lub inne ograniczenie płatności pieniężnych.
  • Zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi w całości lub w części.
  • Zawieszenie lub zamknięcie konta odbiorcy usługi.

Każde podjęte przez nas działanie zostanie uzasadnione.

Możemy odstąpić od takiej informacji, jeżeli treści są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.

REKLAMACJE I SKARGI

Prosimy o składanie ewentualnych reklamacji i skarg dotyczących treści wprowadzonych przez Użytkowników lub usługi umożliwiającej ich wprowadzenie na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w Regulaminie.

Ustosunkujemy się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI

Postanowienia tej sekcji dotyczą tylko Usługobiorców uprzywilejowanych.

Jeśli jesteś Usługobiorcą uprzywilejowanym, to w przypadku zawarcia z Tobą umowy na świadczenie usługi wprowadzenia treści na Stronie internetowej ("Umowa"), ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy polskiej ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (“Ustawa o prawach konsumenta”)

W przypadku niewłaściwej realizacji przez nas Umowy, masz możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.

Jeżeli nie dostarczyliśmy usługi cyfrowej, możesz wezwać nas do jej dostarczenia. Jeżeli mimo to nie dostarczymy usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Ciebie i przez nas terminie, możesz odstąpić od Umowy.

Możesz odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia usługi cyfrowej, jeżeli:

  • z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczymy usługi cyfrowej lub
  • uzgodniliśmy z Tobą lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia usługi cyfrowej miał dla Ciebie istotne znaczenie, a my nie dostarczyliśmy jej w tym terminie.

Jeśli usługa cyfrowa jest niezgodna z Umową, możesz żądać jej doprowadzenia do zgodności z tą Umową.

W przypadku braku zgodności usługi cyfrowej z Umową masz obowiązek współpracy z nami, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Ciebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności usługi cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech Twojego środowiska cyfrowego.

Dodatkowo, jeżeli usługa cyfrowa jest niezgodna z Umową, możesz złożyć oświadczenie o odstąpieniu od tej Umowy, gdy:

  • doprowadzenie do zgodności usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
  • nie doprowadziliśmy usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której zostaliśmy przez Ciebie poinformowani o braku zgodności z tą Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie, uwzględniając charakter oraz cel tej usługi cyfrowej, w jakim jest wykorzystywana;
  • brak zgodności usługi cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że próbowaliśmy doprowadzić usługę cyfrową do zgodności z tą Umową;
  • brak zgodności usługi cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia usługi cyfrowej do zgodności z Umową);
  • z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

Jeśli jesteś Konsumentem, informujemy Cię o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Jako Konsument możesz skorzystać m.in. z:

  • pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
  • internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr - przy czym możliwość składania skarg za pośrednictwem platformy ODR wygasła z dniem 20 marca 2025 r.

Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:

  • mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
  • pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa

Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi naszego zobowiązania do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla nas, jak i Konsumenta.

Jako Konsument możesz dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

Prawo odstąpienia od umowy

Jeśli jesteś Usługobiorcą uprzywilejowanym, masz prawo odstąpić od zawartej z nami Umowy, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej Umowy.

Abyś mógł skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, musisz poinformować nas, korzystając z danych podanych w Regulaminie, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy umieszczonego poniżej, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że wyślesz informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od Umowy, z którego jako Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany możesz, ale nie musisz skorzystać:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:

VIMANA TECHNIC KAROLINA WIŚNIEWSKA
ul. Andrzeja 7/12, 88-100 Inowrocław
adres e-mail: kontakt@sprytnydzieciak.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi (*):

………………………………………………………………………………………

Data zawarcia umowy(*) ………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta(-ów): ………………………………………………

Adres konsumenta(-ów): ………………………………………………………………

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej): ………………………………………………

Data: ………………………………………………

(*) Niepotrzebne skreślić.